Závod 5 beskydských vrcholů 2009

Tým HaH (Jan Zemaník, Jan Michna)
5. místo

KB5.(Travný)-SO 18.12
KB6.(základna)-SO 21.37

CELKEM JSME UŠLI PŘIBLIŽNĚ 125 KM

Základna letošního ročníku byla v Komorní Lhotce. Před startem se dovídáme novinku v podobě nástupní bodu, na kterém se dovíme první vrchol. Na start ve 22 hodin se postavilo 271 týmů, vcelku bez problému nacházím v tlačenici před pódiem obálku s našim číslem 269 a jako jedni z prvních vyrážíme na nástupní bod Kyčera, který byl nedaleko základny. Ze startu klušem s ostatními poté ve stoupání přechází klus ve svižnou chůzi. Na Kyčeře se dovídáme první vrchol-Malchor.

Přesun na KB1 byl vcelku v pohodě, sice jsme se ze začátku malinko ztratili a zašli si o pár kiláků více, ale jakmile jsme se dostali do Krásné na žlutou značku, byla to už pohodička. Po žluté se běhají lysacupy, takže jsem cestu moc dobře znal,cestou předbíháme několik týmů které, nás předběhli, když jsme bloudili. Na Malchor dorážíme v 1:40hod, přibližně na 21. místě, dovídáme se další vrchol Smrk.

Jak se dostat z Malchoru na Smrk? Měli jsme dvě možnosti, buď po žluté na Šance nebo po červené na Ostravici. Jako nejlepší možnost se nám jevil sestup na Ostravici. Jelikož jsme místní, využili jsme veškerých možných zkratek a přibližně za dvě a půl hodiny jsme byli na Smrku. Tam už se počasí celkem hodně zhoršilo, mlha a silny vítr. Tímto rychlým přesunem jsme se dostali na 10. místo.

Přesun na KB3 to byla teda pořádná štreka. Ze Smrku po žluté na Šance, pak po modré na Visalaje a na Bílý Kříž. Zde nás dostihl jeden tým( s tím jsme pak došli až do cíle), cestou po červené na Velký Polom, začal silný déšť a ten nám dal pořádně zabrat za chvílí jsme byli celí mokří, místo chodníčku, potoky vody. Kontrola na Polomi byla velice milá, nabídla nám něco k pití, ale také nám prozradila další vrchol- Suchý u Komorní Lhotky.

Tak tohle byl taky pořádný kus cesty, déšť neustával a nás čekal přesun skoro až k základně a velký otazník nad KB5. Z Polomi po žluté do Horní Lomné, dále po žluté na Lačnov a odstud po červnené směr Kalužný-Ropice-Ropička a Suchý. Zde jsme chvílí hledali kontrolu a za pomocí jakýchsi dřevěných šipek jsme ji našli a byli jsme na 6-7 místě a dozvěděli jsme se pátý vrchol Travný.

Přesun na poslední pátý vrchol byl velice zdlouhavý a při pomyšlení na to, že se musíme vracet zpátky do Lhotky na základnu, jsme měli už opravdu dost. K tomu všemu jsme se ještě tak trochu ztratili ( teda neztratili, ale ocitli jsme se úplně jinde než jsme chtěli). Nakonec jsme ale cestu tam i zpátky z Travného zvládli a ve 21:37 hod jsme dorazili na pátém místě v kategorii amatéři na základnu.